mandag 25. juli 2011

En forferdelig fredag og livet....

Det hender jeg tar enkle løsninger for å aktivisere Felix. Da finner jeg frem Felix sitt teppe, bretter det sammen, legger masse godbiter(= tørrfor) i mellom lagene i teppet, legger hele "pakken" på gulvet og sier "værsågod" :-) Han elsker denne aktiviteten, og om jeg har riktig mange godbiter i teppet så er han aktivisert i mange minutter med å snuse seg fram til alle, og finne ut av hvordan han skal få tak i de :-) Og det beste av alt er at etterpå så er han så rolig og fornøyd :-) <3


Flinkingen :-) Jeg har ikke opplevd enda at han har gått glipp av eller oversett noen av godbitene :-)

Denne helgen har vært preget av terrorhandlingene i Oslo og drapene på Utøya. Jeg har sittet klistret til Tv'n, og sjekket alle tenkelige nettsteder for informasjon om hva som skjedde der sør. Det har vært forferdelig  og uvirkelig. Dette skjer ikke!! Sånnt skjer ikke her! Hvem kan gjøre noe sånnt!! Men det skjedde her, hos oss, i lille trygge Norge. Og jeg som så mange andre trodde at dette var handlingene til muslimske fundamentalister.  Jeg som så mange andre tok feil.
Den som drepte så mange ungdommer på Utøya og som stod bak bomben i regjeringskvartalet er Norsk, er kristen, og tilhører ytterste høyre i det politiske bildet. Han tilhører en gruppe som ingen har vært oppmerksom på og  han har i mange år fått planlagt grusomhetene i fred og ro.
Det har blitt mange tårer for ofrene og deres pårørende i løpet av helgen. Jeg har grått for meningsløsheten i det hele og for alle de redselsfulle øyeblikkene og grusomhetene ungene på Utøya må ha opplevd. Tenk så redde de må ha vært! Og hvordan skal de overlevende fra dette komme seg videre? Jeg kommer aldri noensinne til å kunne forstå ondskapen som ligger bak dette massedrapet på unge , uskyldige og forsvarsløse tenåringer. Og jeg håper mannen som har utført dette blir låst inne for alltid!

For å få "luftet" hodet har jeg og Felix gått litt tur og vært å fisket.


Pust i bakken :-) På vei opp til Åsfjellet.

Felix på Åsfjellet 336 m.o.h.

Utsikt mot Tromsø
 Vi fikk i går tips fra Audun om ambulansehelikopteret som var ute på oppdrag og som var ventet inn. Denne gangen fikk vi tipset enda tidligere enn sist så vi hadde et hav av tid til å komme oss til sykehuset.
Vi venter ...

Her har helikopteret landet. Felix er rolig og litt nyskjerrig på hva som bråker sånn. Han er ikke redd og virker ikke skeptisk. Jeg har med kongen denne gang og vi leker med den mens helikopteret kommer inn og lander. Når dette bildet taes har jeg avsluttet leken og vi er i ro, rotorbladene går fortsatt på helikopteret.

Søndag kveld drar vi sammen med Halvar på fisketur ut i Kvalsundet. Vi fisker fra land.
Halvar

Felix står fastbundet, han bråker litt i starten men Halvar viser klart og tydelig med stemme og kropp at bjeffing ikke er ok! Og etter ett par beskjeder fra Halvar så ser det ut for at Felix forstår hva som forventes og aksepteres. Sett i forhold til alt bråket vi hadde sist vi var på tur så er dette vi opplever nå helt fantastisk :-)


Felix finner litt ro :-)

Like før vi drar hjem kommer 3 Niser innover sundet.


<3

2 kommentarer:

  1. Ja det är helt förfärligt vad som hände.....Man tror ju inte att ens KAN hända...
    Tur att du har Felix:) vad duktig han är!!
    KRAM!!

    SvarSlett
  2. Det finns inte ord för att beskriva den ondska och det hat denne man bär inom sig. Att döda så många oskyldiga. Känns så overkligt fast det har hänt. Då är det bra, hur konstigt det än kan låta, att ha en fyrbent vän som ändå kan glädja en lite.

    SvarSlett