onsdag 11. januar 2012

Den første skituren

 I dag har Felix vært på sin første skitur. Ingen lang skitur riktignok, han har fortsatt treningsforbud og skal ta det med ro, men såret begynner å se veldig fint ut og gutten må jo luftes :-) Stakkars Felix han har ikke sprunget løs på 3 uker og han holdt på å gå ut av sitt gode skinn da jeg slapp han løs ved bilen der vi skulle gå. Jeg koblet først på han langlinen for å skulle kunne ha en viss kontroll, men han var så vill, hoppet sprang ,tullet og herjet og surret seg bare inn i lina. Så jeg tok den derfor av for at han ikke skulle skade seg i sin iver... det angret jeg litt på etterpå. For jeg tok ikke lina med men la den igjen i bilen. Han reagerte forbausende lite på ski og staver, men fordi han ikke er vant til å forholde seg til de så sprang han noen ganger i stavene og tråkket på skiene. Noe som ikke var så uventet så derfor hadde jeg tatt på "lysløype" skiene mine og ikke de brede fjellskiene med stålkanter.. Stålkanter og hund som springer mellom beina på en er livsfarlig!! Iallefall, den lille turen vår gikk veldig fint iallafall til å begynne med. Felix sprang fritt og det lyste av hele han hvor han koste seg. Like før vi snudde oppdaget vi en mann og en løs hund ettpar hundre meter fra oss, og det var da jeg angret på at jeg ikke hadde langlinen på... Felix begynte å bjeffe og satte avgårde mot den andre hunden...men stoppet opp da jeg ropte og..heldigvis kom han tilbake til meg. Jeg festet på han den vanlige linen og hadde på han denne hele veien tilbake til bilen. Den andre hunden brydde seg ikke om Felix overhode...og jeg håper vi kommer dit engang at Felix bare ignorerer andre hunder.. sukk...Kort line, ellevill sterk hund og ski på beina og staver i hendene er ikke å anbefale..Jeg var søkksliten da jeg kom til bilen.. Men, om jeg nå bare får litt mer kustus på denne unge mannen så gleder jeg meg til han blir gammel nok og sterk nok til at jeg kan snørekjøre :-) Fikk en liten anelse om hvordan det kan bli nemlig..kjempemorro!! :-))
...Felix er løs for første gang på 3 uker..og han står i ro i ca 1/2 sec...

..her har han sprunget av seg litt energi... :-)

2 kommentarer:

  1. Vad härligt för honom att få springa av sig!!! Han kommer säkert att lugna sig med åldern ang andra hundar!! Mycket hormoner just nu på de unga pojkarna!!!

    SvarSlett
  2. Det var sikkert kjempedeilig for Felix å endelig få "springe av seg litt"! Og så bra at han ikke er redd eller misliker skiene :) Lover jo også godt for alle skiturene dere kommer til å ha sammen!
    Må si meg enig med Eva: han blir nok roligere med alderen :)
    Du legger jo grunnlaget nå, så du får igjen for det seinere ;)

    Stor klem herfra ;)

    SvarSlett