lørdag 29. september 2012

Trening med NRH og redningsskøyta Gideon

Dagens trening har vært båt-tilvenning. De litt mer erfarne hundene og de som er så miljøsterke at de ikke påvirkes av miljøet fikk også gjøre søk fra båt. Siden Felix reagerte såpass kraftig sist vi var i båt så skulle vi bare trene på å være ombord og gå av og på. Og jeg vet ikke hva som har skjedd siden sist men det gikk mye bedre i dag enn forrige gang. Vel brukte jeg litt tid på å få han ombord i båten på den første turen, men når han først hadde gjort det den første gang så var det ingen sak de andre gangene. Og for hver tur ble han litt tøffere. På siste turen så gikk han litt til og fra men stod også tidvis ved båtripa med snuten ut i vinden :-)
Vi ble fraktet til to ulike kai/bryggeanlegg hvor vi gikk av og ventet til båten kom tilbake med nye ekvipasjer. Mens vi ventet brukte vi tiden til litt lydighetstrening og miljøtrening. På den ene kaia var det paller, lastebildekk og lastebilhengere som vi lot hundene få hoppe opp på.
Her er vi ombord :-)


Vi venter på den siste kaia. Båten legger til med baugen ved denne kaia og det betyr at  når vi skal av og på båten så må vi klatre opp/ned en liten leider. :-) Det gikk såder for Felix sin del, men han kom seg både opp og ned selv.
Vi skal nå fra kai nr 2 og tilbake til utgangspunktet. Jeg ser ikke videre elegant ut her men jeg har litt problemer med å holde igjen Felix  :-)

Fornøyd ekvipasje etter dagens økt. Av og på båten 3 ganger, 3 turer,3 forskjellige brygger/kaianlegg.  Og en hund som i løpet av dagen bare ble mer og mer selvsikker. Love It! <3

Her kommer siste pulje tilbake til basen :-)

2 kommentarer:

  1. Väldigt fin bild av dig och Felix när du sitter på huk och han ser så där Axi-busig ut med öronen och hängande tunga!

    Felix bror älskar minsann att vara på havet och åka båt. Vi kallar honom "galjonsfiguren" där han sitter i fören och sträcker ut nosen i vinden.

    SvarSlett
  2. Takk :-)

    Jeg tror kanskje Felix er den minst miljøsterke av guttene. Dessverre. Og der har jeg igjen for at jeg ikke tenkte på at det kanskje er for stille her hjemme. Jeg lager ikke så mye leven, og vi bor i et relativt stille nabolag. Han er var på lyder. Høye lyder, skarpe lyder og roping er noe han ikke liker overhode :-/

    SvarSlett