fredag 30. november 2012

Mørketid

Solen er nå under horisonten på den nordlige halvkulen. Det betyr at vi nå ikke kan se selve solen, men vi har likevel noe timer med lys hver dag. Og på klare kalde dager ser vi solstrålene bak fjellene:-)

Dette bildet er tatt i dag like før kl 1300. Felix og jeg er på vei ut for å gå litt i terrenget. Og siden jeg vil at Felix skal få springe litt løs så kjører jeg ut av byen og til et område hvor han kan få springe og herje uten stor fare for at vi skal sjenere noen.
Vi reiser ut til Finnvikdalen, en 20 minutters biltur fra oss. Fra treningen tidligere i uken vet jeg at det nå er skareføre og at skaren er så hard at jeg ikke synker ned i snøen, likevel velger jeg å ta på meg trugene. Vi må gå gjennom noe skog og jeg er usikker på om snøen vil holde meg der skogen er tettest.

Felix elsker å dra ut hit, og de første minuttene etter at jeg har sluppet han løs så har han sitt vanlige lille valperace :-) Jeg burde ha filmet dette en gang, han er nemlig ubetalelig morro. Og det lyser glede av hele han der han springer som en gal i store sirkler rundt meg.

Felix venter på meg
 Det som forbauser meg noe når vi er ute på tur er hvor flink han er til å holde seg i nærheten av meg. Når vi trener og han er "i søk" så springer han gjerne langt fra meg både mens han leter opp ferten og når han har fert av figurant i nesen.
Vi leker litt med kongen..Jeg har kastet kongen og han har hentet den og er på vei inn til meg med den..flinkingen :-) <3

Dette bildet er tatt ca 30-40 minutter etter det første bildet i dette innlegget.  Vi er nå inne i de blå timene :-)

Felix i full konsentrasjon...hører han noe? ser han noe?

Konsentrert også her..

Og litt etterpå...mer lek og springing :-) Og selv om jeg har kameraet mitt på "sports"innstilling så blir bildene uklare.

ett lite sekund i ro :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar