torsdag 20. desember 2012

Dyrlegebesøk

Mandag den 17. desember var vi på dyreklinikken for den årlige vaksinen og for å få røntget Felix sine hofter og albuer. Først var det opp på vekta, og i motsetning til forrige gang vi var der hvor han ikke vill opp på vekta, så gikk han dit av seg selv da jeg jeg styrte oss mot den. Jeg har trodd at han hadde gått opp litt fra i sommer da han var ca36 kg. Men det hadde han ikke, han hadde gått lit ned. Vekten stoppet på 34.8kg. Felix er og blir en liten gutt :-) <3 Å ta røntgenbildene gikk greit, og mens han sov så fikk han vaksinen sin og fikk klippet ned klørne. Veterinæren syntes bildene så bra ut, men hun studerte de ikke ordentlig så vi får vente i spenning noen uker før vi får resultatet. Jeg har gruet meg til dette og tenkt masse på om jeg har kjørt han for hardt da han var yngre. Om turene vi har tatt har vært for lange og slitsomme.. Jeg har også sett at han fortrinnsvis løfter på høyre bakbein når han skal tisse, og da han begynte å vegre seg for å hoppe så tenkte jeg de mest negative tanker. Jeg var sikker på at han hadde smerter og/eller en skade. Nå tror jeg imidlertid ikke at vegringen for å hoppe skyldes smerter men minnene om hans lavtflyvning i line over verandagelenderet. Hvorfor han foretrekker å tisse med høyrebeinet opp, det er mer usikkert. Er det blitt en vane? Et resultat etter bittskaden i høyre hofte i fjor? Er usikker, og uansett hva resultatet blir av de bildene så skal det bli godt å vite. MEN, jeg håper jo av hele mitt hjerte at bildene viser at hoftene og albuene hans er ok. Håper, håper, håper!!!

Må fortelle om bursdagsgaven hans, pipefotballen. Han elsker den :-) Og da vi skulle legge oss lørdagskvelden så kom han med den i munnen da jeg sa at vi skulle legge oss. Han ville så veldig gjerne ha den med inn, men der satte matmor foten ned, det var ikke aktuelt. Ingen herjing med pipeball på soverommet!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar