torsdag 21. juli 2011

En lat blogger...


Jeg må innrømme at jeg for tiden er litt lat med bloggingen min. Men det skjer heller ikke så veldig mye her hos oss så jeg føler at jeg ikke har så veldig mye å skrive om.
Men, småting opplever vi jo likevel.

Felix er jo blitt mye flinkere til å høre etter når jeg sier NEI! når han har lyst å spise andre hunder/dyrs ekskrementer. Og nå kan vi gå forbi stortsett alt uten at han skal spise litt   :-) ...dvs bortsett fra ved et par tilfeller, den ene gangen var det reveskit og den andre gangen var det menneskeavføring.... jepp :-/  Dere leste riktig.
Vi var ute og gikk tur og så var han en liten stund løs mens vi lekte litt med kongen. Plutselig slipper han bare kongen og stikker 5-10 meter inn i skogen. På posituren hans aner jeg at han har funnet noe og jeg roper nei, går etter han og da jeg oppdager hva han spiser på så skriker jeg NEI!! så kraftig at han rygger vekk fra "godbitene" han har funnet. En eller annen hadde akkurat tømt seg for det luktet helt ubeskrivelig jævlig!!!
Jeg ba Felix komme til meg og fant frem "supergodbit" for at han skulle komme til meg heller enn å gå tilbake til godsakene han hadde funnet. Da han kom bort til meg så holdt jeg på å spy, ikke bare luktert det avføring der vi var, men hunden stinket!! Han hadde avføring på snuten og på tunga. Og ånden hans var ubeskrivelig... Han var såvidt borti meg da han fikk godbit for å komme til meg på innkallingen og resultatet var at jeg fikk avføring på fingre og klær. ÆSJ!!  Jeg brakk meg , brakk meg MANGE ganger, og på resten av turen så tror jeg Felix forstod at jeg ikke orket å være i nærheten av ham eller var særlig fornøyd.
Vel hjemme bar det rett i dusjen for Felix og klærne mine havnet rett i vaskemaskina...
Han fikk også klar beskjed om at noen suss fra han i nærmeste fremtid var utelukket!!

Sist helg var vi en tur hos mine foreldre sammen med lillesøster og hennes familie. Felix har vist seg å bli litt av en kosegutt og fangbarn. Noe som jo bare er koselig, når han klarer å ligge i ro :-)
Han var aldri så kosete da han var mindre og nå er han jo så stor at det er litt problematisk å ha han på fanget. Derfor har den ene sofaen hjemme, som jo egentlig var hundefri sone, blitt kosesofa for meg og Felix. Han får ligge ved siden av meg når jeg sitter der. Og han får ikke lov til å ligge der alene... Så mye for å være standhaftig :-/ Men, koselig det er det ;-) <3


Felix koser seg på tantes fang :-)
Felix sliter veldig med å finne roen når vi er på besøk, og det blir han selvsagt veldig sliten av, så da vi kom hjem etter besøket hos mine foreldre så var han ikke sen om å finne BiaBed'en sin. Og der sloknet han som en stein. Han "turner" jo litt i søvne så her er ett par utvalg av sovestillinger :-) <3




Etter litt bading og flere dusjinger med halsbåndet på så har det blitt surt ;-/ Jeg forsøkte først bare håndvask, men surlukten forsvant ikke så da var det bare å koke halsbåndet i håp om å drepe bakteriene som lager lukten. Og forsøket lyktes :-)

I dag har vi vært på en ny liten fjelltur. Det har lenge vært litt for varmt til at jeg har våget å gå så lange turer med Felix. Foreløbig så tåler han varmen dårlig, så det er nok bra han har kommet hit til meg:-) vi har nemlig ikke alt for mange virkelig varme dager i løpet av et år :-)
Reinkadaver i snøen, på vei opp til toppen av Sørtinden.



Nesten oppe, Felix tar en liten hvil :-)

Felix skuer inn i tåka. På toppen hadde vi null utsikt.

Toppen av Sørtinden 471 m.o.h
Sjekk den søte rosa tunga ;-) <3
På vei ned traff vi på en mann med en golden retriver tipe på 10 mnd som Felix fikk leke litt med. Kjempestas :-)
Vel nede fra fjellet ble det litt bading/vassing i Finnvikvatnet. Jeg fikk ikke Felix til å svømme i dag, men han kosa seg masse likevel. Og nå ligger han godsliten i sin BiaBed og sover:-)

Siden vi ikke har gått så mange toppturer hittil i år så har det blitt mange skogturer der vi bor. Og nå disse siste dagene har vi funnet modne moltebær. Felix har fått smake noen bær og han liker de kjempegodt :-) Han plukker de selv, når jeg viser hvilke han kan spise. Og flink som han er så spiser han bare bærne og lar planten stå igjen :-) Selv er jeg ikke så glad i moltebær så jeg plukker ikke til eget bruk:-)  Om jeg kommer forbi store forekomster så kan jeg nok plukke med meg litt, men da er det for å gi bort.

1 kommentar:

  1. Hmm, vi har också varit med om det 2-3 gånger med Freja att hon smakat på... när hon var valp/unghund. En gång kom hon springandes med en kastad blöja i munnen och var jättelycklig och ville inte alls förstå varför matte och husse blev så upprörda...

    SvarSlett