søndag 10. mars 2013

Hva skjer?

Ja, nå er det lenge siden forrige blogginnlegg. Og hva har vi gjort siden sist? Ikke så veldig mye må jeg innrømme. Jeg sliter litt med å komme ut av "hengemyra". 
Vi går flere turer hver dag, og trener litt hver dag men det er laber intensitet på treningen og resultatene uteblir derfor. 


Søk etter gjenstander. 
 Felix elsker å sitte ved verandadøren og titte ut på det som skjer i gata og hos naboene. Vi har drevet med litt hoppetrening og stolen har vært ett av "treningsfeltene" våre. Og da jeg satte stolen foran verandadøren så hoppet han opp av seg selv. :-) Jeg tror han oppdaget at han fikk bedre utsyn for han har ved flere anledninger benyttet seg av stolen :-)
"Snakker du til meg?" "Fotoseanse sier du..."

"...oki, skal bare snu meg"

" og det hadde vært fint om du fortet deg, det skjer nemlig saker ute!"

Av og til går turen vår opp til Varden, Tromsøyas høyeste punkt. Her har vi fin utsikt mot bykjernen og fastlandet.
Utsikt fra Varden en sen kveldstime.

Og så deltar vi på litt søkstrening. Siden jeg er litt i kjelleren med tanke på motivasjonen så har det blitt lite oppmøte på lavinetreningene, men vi har vært noen ganger. De første gangene opplevde jeg en nedtur. Felix surret bare i føttene mine, vi kunne se at han slo på ferten men han fulgte ikke opp, og selv om han markerte hvor ferten kom fra så var intensiteten i gravinga laber. Jeg fikk meg en vekker og vi har etterpå vært flinkere til å komme på søkstreningene. Jeg har også selv laget noen felt med utåndingsfert og gjenstander for forsøke å øke hans graveiver. Og det ser ut for at den treningen sammen med mer trening har hatt effekt. På siste lavinetrening var han heldigvis på samme nivå som i fjor da vi avsluttet lavinesesongen.
Lavinetrening betyr masse graving, dette er en hundehule. Anker med kjetting, festet innerst i hulen for at  hunden ikke skal komme seg ut av hulen.

Vi har også gått litt på ski. Noe både Felix og jeg synes er morro. Han holder en voldsom fart i starten, men roer seg etterhvert når han begynner å merke at han har nesten 70 kilo på slep ;-)

I godt driv fremover :-)

Og så koser vi. :-) 

Felix koser seg med et tyggebein.
 Når været er for dårlig til å dra til fjells for å trene så trener vi i byen. Vi har hatt noen dager med masse regn, snø og vind og da blir forholdene i fjellet for farlig. I byen gjør vi overværssøk i miljøer som også gir utfordringer.

Her er vi på byens skipsverft hvor det også er en molo hvor det ligger både store og små båter.

Vi trener også på industriområder rundt om i byen. Her er vi på kommunens  "bydrift" arealer hvor det lagres rør, tanker,busskur,hengere, ploger, søppeltønner mm.

Og så koser vi enda mer :-) <3
Helgens trening har vært skutertilvenning. Og vi tenkte at vi skulle se om vi fikk Felix frivillig opp på skuterhengeren. Og mens de andre kjørte skutertilvenning og søk så hadde jeg mer enn nok jobb i forsøkene på å få Felix opp på hengeren.  Han har ikke mye tillit til meg i den saken der :-/
" godis sier du?...oki, eg kan iallefall strekke meg over sleden, men du får ikke lurt meg..."

" så lenge du står oppreist så kan eg og komme oppi.."

"ikke faen!"

dette var jammen meg ikke enkelt sier matmora og klør seg i hodet ;-)

"kan ikkje du bare sitte på, så springer eg etter? Det fungerer fint det også" Sier Felix og insisterer på å IKKE sitte på sleden... Han har ikke forstått det at om han hadde satt seg på sleden så hadde han fått gjort søk i lav fart.. OG søksarbeid er jo egentlig noe han synes er kjempemorro... 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar