onsdag 23. februar 2011

Felix 10 uker.

Felix måtte ut å tisse i halv firetiden i natt og da vi kom inn igjen valgte jeg å la burdøren stå åpen så han kunne velge om han ville ligge der eller på teppet ved siden av. Han valgte teppet og la seg til med en gang uten noen apestreker og sov til  over kl åtte! Jeg var veldig spent på om han hadde benyttet anledningen til å om-møbelere soverommet, men det hadde han ikke den lille flinkingen ;-)
Jeg leste nemlig noe kvelden i forveien som fikk meg til å tenke litt og jeg fikk riktig dårlig samvittighet for at han har måtte sove i buret. Og aller mest så ble jeg plaget av tanken på hvordan det skulle bli den dagen jeg begynner å jobbe igjen. Bur om natta og bur om dagen??? Stakkars Felix, nei et slikt liv skal han ikke ha! Buret skal være nødløsningen og ikke noe annet enn det. Buret er derfor "kastet" ut av soverommet, kanskje bare midlertidig, men Felix skal få sjansen til å vise at han kan.

Siden vi sov så lenge så fikk vi det nesten travelt, vi hadde nemlig en avtale med Collievalpen Ask og hans matmor kl 11. Ask kom til byen uken før Felix. De er født på samme dag og da en av mine arbeidskollegaer ble forespurt av Asks oppdretter om å formidle kontakt mellom  Asks matmor og andre hundeiere evt valpeiere så tenkte hun på meg som også trengte sosialiseringskompis til Felix. Godt tenkt Sissel I, og takk :-)
Vi møttes på tomten til Tromsø Hundeklubb og guttene fant tonen med en gang. Felix var ikke skeptisk i det hele tatt og sprang glad i møte med Ask da han og Martha kom gående. Ask var veldig tydelig i sitt språk og satte gjerne Felix på plass. De "tuktet" hverandre hver sin gang og lekte ellers fint sammen. Da de begynte å bli slitne søkte de litt bort fra hverandre og gjorde litt "egne" ting og siden det er ikke er så veldig varmt om dagen så fant vi ut at det var nok for denne gang.
Nå gleder vi oss til fredag for da skal vi sees igjen :-)









Ta meg om du kan...  :-)



Resten av dagen har vi bare vært hjemme med flere småturer ut for de nødvendige ærender :-) Den ene av disse turene var ut på myra hvor vi lekte litt og hvor jeg la ut ett lite "spor" hehe.. sporet var ikke rare greiene og alt for enkelt for Felix så jeg må nok jobbe litt mer med sporleggingen min :-) Men morro var det likevel.
Det har også blitt tid for litt "egenpleie" Felix er blitt børstet og jeg har klippet klørne på venstre bakfot. Jeg benyttet anledningen da han var skrekkelig trøtt etter leken med Ask og det gikk helt greit :-) Ingen kamp og ingen gråt :-) Nye klør skal til pers i morgen :-)



Her får en av lekene virkelig gjennomgå, jeg tror det lå igjen hårdotter ute i terrenget...dø dø dø sier Felix...

Ang bitingen så har det ikke skjedd store endringer, og bare for å understreke det at han ikke hadde endret noe i løpet av natten så startet Felix dagen med å gi meg ett risp over nesen. Så nå har jeg sårskorper i fjeset og på fingrene.... Men, når det er sagt så var det hele min feil, jeg hadde lyst å kose og la meg ned på gulvet... og det er jo nesten å be om det, eller???


Uskyldig?


Akrobaten Felix

Det er sant det som Mona sier " de er så søt når de sover" ;-)
Ellers så kan jeg le meg skakk innimellom, når han får tulltak og farer rundt på gulvet og sliter med å få tak i halen sin, eller når han ruller kråke. Jeg har aldri sett en hund gjøre det før,men det er helt sant, Felix ruller kråke! Og da er det ikke bare enkle kråker men flere på rad :-)

Nå er det straks natt og vi gleder oss til i morgen. Gleder oss fordi vi skal hilse på Sissel B og Schäferen Thia.
I tillegg så gruer jeg meg fordi vi skal til dyrlegen for veieing. Jeg synes Felix er tynn så jeg er redd for at han ikke har gått opp i vekt.... Og tenk om han er alt for tynn?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar