mandag 21. februar 2011

Første døgnet i Tromsø

Felix sov til 07.30 i dag. Jeg hadde han ute en tur før jeg la meg i natt og det "betalte" seg ;-) Jeg sover vanligvis ikke i pysjamas men i natt hadde jeg på meg ei "kosebukse" og t-skjorte for at det skulle gå hurtig å komme ut når Felix våknet. Dette fungerte fint så jeg kommer nok til å sove påkledd en stund fremover:-)

Vi har ikke gjort så veldig mye i dag heller, vi har hatt mange småturer ut men det er kaldt og vindfullt så jeg har begrenset tiden ute for at Felix ikke skal bli alt for nedkjølt. Men vi koser oss den tiden vi er ute. Som Eva har sagt tidligere så elsker han snøen og innimellom har han ikke lyst å gå inn selv om han fryser så han skjelver:-)
Dette lover jo bra for fremtiden men jeg vil ikke ha en syk valp så han må nok følge med inn når jeg ser at han har fått nok.
Ute så leker vi i snøen og går små turer i gata og på "myra". Myra er et område mellom boligene og lysløypa som går langs hele tromsøya og er som navnet sier ei myr :-) ... dvs det er ei myr om sommeren og om vinteren er det en fin åpen plass som kan brukes til skigåing, lek og morro. Her kan Felix være løs uten at jeg trenger være bekymret for biler så vi kommer nok til å være mye her i tiden som kommer.
Det å være ute er også miljøtrening av den ikke planlagte sorten og i dag har han hilst på flere naboer både menn og kvinner og han har fått hilse på Tika, ei Hollender tispe på 2 år. Felix var litt skeptisk til å begynne med og det gikk litt tid før han våget seg bort for å hilse på ,men han tødde opp til slutt :-)
Nå skal jeg ikke mobbe røykere og de som bruker snus men jeg må komme med ett lite hjertesukk..
Felix er som andre barn, han "putter" alt han finner i munnen. Steiner, sigarettsneiper, snusposer..you name it.. Og jeg har oppdaget at mange av naboene mine både spytter tyggis og snusposer og slenger fra seg sneiper utenfor ytterdøren og langs gangveien. Det med steinene er det jo lite å gjøre noe med, jeg må jo bare passe på når vi er ute. Men jeg kjenner jeg blir lettere irritert over sigarettsneipene og snusposene. Tenker ikke folk på at dette er gift? Og tyggisene, tipper at de ikke er så bra for en liten valpemage.
Jaja ...;-) der fikk jeg ut litt damp.
Jeg må som dere skjønner passe på hele tiden Felix er jo kjapp også, og nesen hans lukter disse giftbombene lenge før jeg har sett de så han er alltid i forkant....
Inne trener vi fortsatt på at han skal forstå hva han kan bite på og ikke. Og det er som i går, innimellom veldig bra :-) Vi trener også på sittingen og siden han klarer dette så bra så forsøker jeg å gå litt og få han til å sette seg på min venstre side. Jeg har tilpasset mine bevegelser endel så han lykkes ofte :-)
Vi har hatt besøk av en takstmann i dag og Felix flinkingen reagerer ikke på dørklokken i det hele tatt. Jeg håper han fortsetter med det:-)
Jeg har meldt oss inn i NKK  i dag og vi kan nå begynne å trene sammen med andre i Tromsø Hundeklubbs brukshundgruppe. Gleder meg til det :-)

Jeg har ikke tatt så mange bilder i dag men jeg legger ut noen tatt i dag og noen fra i går. Enjoy ;-)
Felix i farta :-)


Her ser han passe gal ut :-)

Verdens fineste lille <3



hehe.. her han "tatt kål på" teppet vi fikk av Eva og noen leker. Han sover ikke, han har bare en liten pause :-)

En liten cowboystrekk

Høyre bakfot. Med de karateristiske dobbeltsporene :-)

2 kommentarer:

  1. Snakk om skjønn liten krabat ja! Vet jo at du er en flink hundeeier, så er ganske så sikker på at han har vært heldig med valg av matmor! Og du - ikke beklag at du mobber røykerne og snuserne.. det er de som burde beklage for all skiten de legger igjen etter seg! he he he..

    SvarSlett
  2. Flink du er og holde oss oppdatert, moro og følge dere. Ser ut som du har mer en nok å gjøre og at dere trives sammen . Gleder meg til fortsettelsen. klem fra mamma .

    SvarSlett