lørdag 12. mars 2011

Fredag :-)

Fredag og strålende vær :-) Felix og jeg har vært masse ute i dag. Vi har kosa oss med lek og turer i lysløypa. Og når vi har vært inne så har Felix vært litt i buret sitt fordi han ikke selv klarer å finne "AV knappen", men mest har han vært sammen med meg og her ser dere bevis for at han også klarer å roe seg helt av seg selv ;-)


Nå i skrivende stund så ligger den vesle pirayaen med de blodtørstige tennene ved føttene mine og sover.

Jeg ser av bilder tatt i dag at det ikke bare er Frodo (broder'n)som vokser i rykk og napp, også Felix vokser ujevnt, han er nå litt lengere i bakbeina enn i fremføttene :-)



Når vi er ute så forsøker jeg gå på nye steder annenhver dag slik at Felix skal få nye inntrykk. I dag har vi tatt i bruk lysløypa. Perfekt sted å leke og trene på :-) iallefall når det ikke er skiløpere der. Og vi har vært heldige hittil. Mange skigåere er lite glade for hunder i lysløypa, men så lenge vi ikke er til hinder for de som går på ski og plukker opp etter oss så støtter jeg meg til allemannsretten som også gir meg og Felix rett til å oppholde oss i løypene på tross av at vi ikke har ski på beina.
Jeg kan forstå skiløpernes frustrasjon over hundebæsj i løypene og jeg som hundeier skjemmes på andre hundeeieres vegne når jeg ser mengden med drit som ligger rundt omkring. Dette er et problem ikke bare i lysløypa men generelt. Jeg forstår ikke at alle de som ikke plukker opp etter hundene sine orker å gå tur på de samme stedene dag etter dag. For det er det de gjør og møkka ligger til slutt i hauger. Dette går hundene i og eierne, og når snøen tiner blir sørpa og bæsjen en hærlig smørje som vi alle tar med oss hjem... Gud kor grisat!!
En eller annen smarting har gjort et forsøk på å kamuflere etterlatenskapene....




Felix har denne uke fått gulrot for første gang, og jeg er ikke sikker på hva han synes om de :-) Han spiser med hele seg og bruker hele huset. Leker, knasker, spytter ut og spiser og sånn ser det ut mens han "koser"seg:

2 kommentarer:

  1. Du vet kor enig æ e me dæ når d gjelde hundeeiera som ikke plukke opp etter hundan sine ja!! Æ vet også kor flink du e til å gjøre akkurat d! Sku ønske du kunne lære nokka bort til dine medhundeeiera. Æ bruke jo den lysløypa ganske så ofte og blir egentlig like oppgitt hver gang æ ser kor d ser ut etter svinan! Kos dokker videre med gulrot og gulvvask... he he he

    SvarSlett
  2. Ser at gutten er blidt større ...så fin der han ligger pent og pyntelig ved verandadøra . Ja det er ille at hundeeiere ikke plukker opp , noen mener det er borte med litt kamuflasje. Det er da en skulle ha kommet over dem , spørre om dem er fri for pose og gi en om så er . Håper dere får mange fine turer enda i løypa :)

    SvarSlett