søndag 10. april 2011

Bruksdag på hundeskolen :-)

For en dag! En fantastisk dag selv om værgudene forsøkte å sabotere alt det de kunne. Regn, snø/sludd og vind stopper ikke denne gjengen her nei!
Hundeskolen har arrangert bruksdag på gården hos lederen for hundeskolen. Vi har møtt på 6 hunder fra grunnkurset i tillegg til 3 fra samme valpekurs som vi har gått på.
Vi startet dagen slik vi har gjort på kursene med trening på kontakt mellom hund og eier. Lineføring, sitt og bli.
Vi har vært i et sauefjøs med masse sauer og lam. Den biten var litt skummel syntes Felix så han måtte overtales litt for i det hele tatt gå inn i den delen av fjøset hvor sauene var. Vi rakk bare å gå en runde da vi var en av de som brukte lengst tid gjennom fjøset, men vi får dra bort dit en annen gang. Hundeskolen kjører "fredagsklubb" for alle "elever" og da er det innimellom anledning til å besøke fjøset så vi får benytte muligheten.
Hundeskolen har også en "duftlab" som vi alle sammen fikk prøve, kjempemorro!! Artig å se hvor fort hundene forstår hva de må gjøre for å få godbit, Og Felix var selvfølgelig SÅÅ flink ;-)
Hundeskolen samarbeider med Norske redningshunder avd Tromsø og en representant derfra var tilstede og  informerte oss om hva de jobber med og hvordan vi kan utnytte hundens luktesans. Etterpå ble vi vist hvordan vi kan legge ut og gå spor. Det ble ikke anledning for alle å trene på dette så jeg tenkte at jeg skulle gjøre dette på egenhånd i morgen. Gleder meg!
Både Felix og jeg var slitne da vi kom hjem, og etter litt mat så sloknet Felix i sin Biabed og snorket så det durte ;-) hehe masse nye inntrykk er slitsomt  for en liten gutt på 4 mnd.  ;-)

Vi har forøvrig vært ute på tur tidlig både i dag og i går og vi har ikke truffet på den tispen jeg hadde håpet på å møte :-(
 MEN, på bruksdagen i dag var det en sort litt større hund og Felix reagerte ikke på den i det heletatt så jeg håper.... :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar