tirsdag 12. april 2011

Playdate med Genzo

I kveld har vi møtt Genzo med sine eiere. Og Felix og han har lekt i ca 50 minutter. Kjempemorro! :-)



Før avtalen vår med Genzo så tenkte jeg at Felix og jeg skulle gå en liten tur og trene. Men det ble ikke så mye av det fordi vi traff på ei hyggelig Rottweiler tispe som Felix fikk leke litt med. Frykten min for at han skulle blitt redd for store sorte hunder ser ut til å være ubegrunnet:-) Heldigvis!!

Tidligere i dag har vi gått spor og det gikk veldig bra :-) Jeg hadde vært ute på handling og gikk opp et spor utenfor huset før jeg gikk inn og hentet Felix.  Jeg viste han hva han skulle gjøre og guidet han til neste spor og mer skulle det ikke til før han forstod hva han skulle gjøre, flinkingen :-) Sporet var riktignok ikke så veldig langt, mellom 10 og 15 meter  så jeg får planlegge noen lengere spor en annen dag. Kanskje allerede i morgen? :-)

Vi har vært innom veterinærsenteret i dag og fått øyedråper. Felix har pådratt seg en infeksjon på sitt høyre øye. Heldivis har han ikke rifter eller skader på hornhinnen så det hele skyldes nok hans litt slappe nedre øyelokk :-)  Da vi likevel var innom så var han en tur på vekta og den viste at han har lagt på seg 2 kilo siden sist. Han er nå 17.65 kilo.

Nå sover kjekkingen ved føttene mine, helt ferdig etter playdaten med Genzo og det uventede møtet med Rottweiler tispen.


Og sånn sovnet han tidligere i dag :-)

Og mens han sover planlegger jeg denne ukens kloklipp. Vi måtte få litt hjelp til det i forrige uke. Fra å ha klippet klørne hans helt uten problemer så var det bråstopp forrige søndag. Det der ville han ikke være med på nei, iallefall ikke uten godbiter og jeg klarer ikke å holde godbit, labb og klippe samtidig, så lillesøster Gro var innom en kveld og fungerte som "godbitmaskin" En klippet klo =en godbit. 
Og heldigvis for meg så stiller lillesøster Gro opp denne uken også <3 

Felix fikk i helgen gave fra min eldste søster, en pipeleke og et bein og pipeleken var selvfølgelig en hit! Takk Rita  ;-) Hehe heldigvis for meg så tok han "kål" på pipelyden ganske fort men leken er populær likevel. Han tygger mye på denne leken og den er konstant klissvåt. Og avogtil har han lyst til å dele den med meg og kommer å dytter denne våte ekle saken inn i fingrene mine... Usj.


Her forsøker han å slite Rødreven ihjel....

2 kommentarer:

  1. Så flinke dere er :) Bra det fins andre flinke hundeeiere som tenker på sosial trening for hunden sin :) og hjelper deg å gi Felix (positive) opplevelser sammen med andre firbente :) At han blir utslitt av slike møter med andre hunder, som tydeligvis er vellykkede er jo heller ikke dumt :)

    Ler når jeg ser sovestillingen, er jo nesten som å slå av en bryter :)

    Ang leken: så var jeg litt bekymret for pipelyden i den...som satt på to steder....tenkte på deg Heidi da :p Men siden Felix fikset det fort er jo det bra! Og artig at leken var en hit!!

    Storesøsterklem <3

    SvarSlett
  2. hehe.. pipingen var egentlig ikke et så stort problem og han har en leke til med lyd i så jeg slipper ikke unna selv om han har ødelagt pipedelene i gaven fra deg.

    SvarSlett