fredag 14. oktober 2011

Bytte hund? Hund selges ,billig?

"Stor, sterk, litt vill ,men glad, ikke alt for lydig 10 mnd gammel hund, med snille øyne byttes i tilsvarende snill, vennlig og LYDIG voksen hund av samme rase...Evt selges .. billig...

Lurer på om jeg skal sette inn en slik liten annonse ett eller annet sted?

Felix går veldig pent i bånd stort sett det meste av tiden når vi er ute på tur. Om han drar stopper jeg bare opp og han begynner å forstå at det gjelder å ikke ha drag i linen.
MEN, når vi møter folk og andre hunder er han ikke like flink. Om jeg har supergodbiter går det greit å passere mennesker om de går, springer eller sykler. Andre hunder derimot de skal ikke passeres etter Felix's hode. De SKAL hilses på!
Om jeg da er ørlite seint ute med å rote frem supergodbitene så bruker han alle sine krefter og all sin vilje på å forsøke å komme seg bort til den andre hunden.... Og i dag gikk det "galt".. Jeg forsøkte å holde igjen, sklei på grus og havnet rett i asfalten med knærne først. AU!!! Jeg traff jo selvsagt litt av den grusen jeg sklei på og resultatet ble oppskrubbet kne og hull i buksene.


hehe... operasjonssykepleieren som ikke har førstehjelpsutstyret i orden. Dvs har førstehjelpspute i bilen, og i tursekken men fryktelig lite til å fikse sår med inne i huset.... Men et lite Hello Kitty plaster fantes,så det ble satt på. (en "angrende"?? synder undersøker hva som har skjedd med matmor)

under plasteret ser det i ettermiddag slik ut. Sårt og ømt, men jeg dør nok ikke av det...
Felix oppnådde ikke det han hadde i tankene selv om han klarte å få meg i bakken, og han skvatt nok litt da jeg smalt knærne i asfalten og skrek som en bryggesjauer. I forbannelse, frustrasjon og smerte...og muligens såret stolthet...

1 kommentar:

  1. Aj, aj, det där ser ut att ha gjort ordentligt ont! Det är väldigt starka hundar vi har när de verkligen vill något...

    SvarSlett