søndag 16. oktober 2011

Rally lydighet

Denne helgen, dvs deler av helgen, har vi vært på Rally lydighetskurs. Det ble bare kurs fredag og lørdag, vi skulle vært i dag også men jeg våknet opp med tett nese, vonde bihuler, hodepine, sår hals og kløe i mellomøret/øretrompeten. Det ble derfor ikke kurs i dag men heller en dag i sengen.
Litt surt å bli i dårlig form når en skulle ha vært på kurs, men jeg har ikke lyst å bli sengeliggende eller mer snørrete utover uka så da var det bare å ta signalene fra kroppen og holde seg i ro.
MEN, det vi fikk med oss av kurset var kjempemorro. ALT vi prøver oss på er jo morro og det er bare så synd at vi ikke kan trene på alt. Uken har ikke mange nok dager! hmpf... Men, om vi får til en treningsgruppe i Rally lydighet så blir jeg nok å forsøke å få tid til dette. Lydighetsøvelser,noen agility og freestyle øvelser i en bane hvor en går på tid er virkelig helt etter min smak :-)
Under er noen bilder fra lørdagens treningsøkt. Etter litt øvelse på de ulike momentene så satte vi opp en bane som vi fikk gå 3 ganger hver. Felix og jeg gjorde det ikke så aller verst :-) MEN, jeg er spent på hvordan det vil gå når jeg skal gå uten godbiter.... jobber for tiden med å få venstrehånden min ned. På lørdagens trening var den igjen på "plass" oppe på magen/brystkassen/ i godislommen :-/
Kvaliteten på bildene er elendige... feile innstillinger på kameraet er grunnen...
På startstreken :-)


her går vi 360 grader mot venstre og fortsetter fremover etter øvelsen til den neste som er...

Sitt forran deretter inn på plass(sitt) fra venstre side.

..vi fortsetter til neste som er: stopp, sitt,ett steg til høyre(90 grader) og sitt...

...stopp,sitt,dekk, sitt...

her har vi gått en 270 graders sving mot venstre...

..deretter er det sitt i front og tilbake rundt fra høyre til min venstre side..

...deretter fremover...

..til stopp, sitt og bli, mens jeg ....

...går rundt og Felix skal sitte i ro...

...flink gutt som sitter til han får neste beskjed :-)

.. her er vi ved : stopp, sitt, vri mot høyre,sitt..

...dobbel 8..

fra dobbel 8 og inn i en 270 graders sving mot venstre og deretter frem til...

stopp, sitt, ett steg frem,sitt,to steg frem,sitt...

..tre steg frem,sitt. Deretter frem til...

en 180graders sving mot høyre og etterpå en 270 graders sving mot høyre...

..for deretter å springe i MÅL :-)

Ny runde...


på vei inn i en 360 graders sving mot høyre...

gjennom dobbel 8




Springe i mål :-)

Rally lydighet er GØY :-)
Jeg ser at jeg har litt å jobbe med når det kommer til hvordan Felix går og setter seg..Pirkearbeidet blir å få han til å sette seg og gå rett, at ikke rumpen kommer ut, slik jeg ser den gjør på noen av bildene...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar