torsdag 2. juni 2011

2. "fjellturen"

Felix, lillesøster og jeg har i dag vært ute på tur. Vi har besteget Ørnfløya som er en liten topp på Brensholmen. Den rager 196 m.o.h. :-)
Det var masse folk på stien, noen på vei ned og noen på vei opp. Og Felix som har fått det for seg at han skal bjeffe og dra i båndet når han ser folk og/ eller dyr fikk virkelig brynt seg i dag :-) Det hele ble faktisk en herlig treningsøkt for oss, og jeg er sååå fornøyd ;-) Jeg har nemlig funnet en godbit som trigger han noe vanvittig ... hehe.. jeg får iallefall oppmerksomhet med de og han følger foten, bjeffer ikke og vi kan stort sett passere både mennesker og dyr uten at han drar i båndet!! Disse godbitene er nå blitt "nødgodbiter" som bare brukes i spesieller tilfeller :-))

Felix spanderer en liten suss ;-)



Lille Sommarøy og Hillesøy

Brua over til Sommarøy. Håja til høyre.

hehe det er litt vind og Felix vet ikke helt om han liker d så veldig godt :-))

Vel hjemme igjen ble det tid til litt avslappning før vi skulle på kurs. Det er nest siste dagen av belønningskurset og siden de to andre kursdeltagerne er fallt bort så får Felix og jeg instruktøren helt for oss selv. Luksus!! Jeg lærer hvordan jeg skal leke med Felix og hvordan belønne riktig. Hjemmelekse fra forrige gang var å leke med kongen og få Felix til å ville leke mer med den, vi har trent at han skal "lekes" inn på riktig side, belønnes for å ville gripe og for å slippe. Vi trener også på innkalling, og at Felix ikke skal miste farten i innkallingen men beholde tempoet til han er helt fremme. Jeg har i dag lært noen nye teknikker på dette så vi skal øve på det til neste gang :-) Siden vi er de eneste kursdeltagerne så trente vi på slutten av dagen på passeringer. Instruktøren hadde med egen hund og det gikk såå bra! Felix klarte å holde konsentrasjonen og fokus på meg. Kjempeflink gutt!! Midtveis i kurset ble vi forstyrret av en liten reinsdyrflokk. Felix har aldri sett disse merkelige dyren før, men han tok det med ro og fatning. Og før han fikk det for seg at han skulle bort til de eller bjeffe så klarte jeg å oppnå og beholde kontakten med han til vi tok pause og han var på plass i buret.

I går så hadde vi en delevis solformørkelse her hos oss. Jeg har ikke utstyr til å få tatt bilder som viser formørkelsen men vi klarte å se den selv om den ikke vises på bildene jeg har tatt. Vi hadde selskap av Carina, Simen Genzo, Dakota og Fabia. Genzo og Felix var ikke så veldig opptatt av solformørkelsen så de fikk sprunget og rast av seg litt energi :-)
Det vises ikke på bildet men vi kan se at en skalk av sola er skjult. Borte bak månen :-)

Felix skiter i hele solformørkelsen han koser seg med å herje og springe sammen med Genzo :-)

Her er guttene i myra... dvs Genzo ligger i myra og Felix som ikke er så glad i å bli våt på beina, han står på kanten :-)

2 kommentarer:

  1. Vad är det för godbit som fångar uppmärksamheten så? Vi skulle också behöva något sådant vid vissa tillfällen när Fanny har koll på allt utom oss :)

    SvarSlett