lørdag 28. mai 2011

Utstilling

Felix og jeg har vært på utstilling i dag. Valpeshow sammen med 95 andre valper med eiere. Jeg har i flere dager gruet meg til utstillingen. Jeg har aldri noensinne før i dag satt mine ben i nærheten av en slik hundeutstilling. Heldigvis har jeg fått noen tips av oppdretteren vår Eva og vi har trent sammen med Ask/Martha og Genzo/Carina&Simen. Vi fikk også tid til å trene litt da vi var på belønningskurset på torsdag. Vi går belønningskurs i regi av hundeklubben for at jeg skal bli flinkere til å belønne riktig. Og jeg lærer også å leke :-) På slutten av forrige kurskveld så snakket vi litt om utstillingen og instruktøren fortalte litt om hva som ventet oss.
Jeg synes vi er heldige. Oppdretteren vår Eva er alltid der når jeg søker råd, og det setter jeg umåtelig stor pris på. Tusen Takk Eva:-) I tillegg har vi valpevennene våre og deres eiere. Uten treningen de siste dagene sammen med de så hadde dagen i dag ikke blitt så bra! Takk Martha/Ask og Carina/Simen og Genzo. :-) <3 <3 Vi har også fått litt forstyrrelses hjelp av Jens og hollendertispen Tika, så de fortjener en takk de også ;-)
Felix og jeg dro tidlig til utstillingen slik at vi fikk gjort oss litt kjent. Vi var de første som skulle i ringen og jeg var kjempenervøs. Men, vel inne i ringen så gikk det helt greit. Det var langt fra perfekt men greit nok :-)
Vi fikk kjempefin kritikk og ble BIR.  :-)
Han var jo eneste Beauceronen men vi var jo ikke sikret prisen likevel. Den svenske dommeren Martin Johansson syntes også at Felix hadde et trivelig temperament i tillegg til de andre gode tilbakemeldingene ;-) Vi måtte vente over 6 timer før neste runde i ringen. Og i mellomtiden så hvilte vi litt i bilen og gikk litt på området. Felix var kjempeflink både i bilen og når vi gikk omkring blant folk, hunder, biler og telt. Han imponerte meg litt, for han har vært litt vanskelig å holde borte fra Ask, Genzo og Tika når vi har trent. Men i dag så var det ingen problemer overhode. Min lille flinke!! <3 
I bilen vekslet jeg på å ha bakluken åpen og lukket. Jeg var litt redd for at det skulle bli for varmt til han, men med litt trekk i lufta og takluken og vinduene åpne så gikk det helt fint. Han hadde også vann tilgjengelig.
Vi fikk 3 prisen i gruppen så Felix er også en BIG 3 valp.




En ellevill Felix tar imot sin premie :-)


I tiden mellom rase og gruppebedømningen hviler /sover Felix.

Utstillingsområdet kvelden før. Jeg er å sniktitter litt og finner ut hvilken ring vi skal i.

Ring 3

2 kommentarer:

  1. Stort GRATTIS igen till er båda:) Jätte skoj att det går så bra för er både i och det viktigaste utanför ringen!!!
    Vi håller tummar och tassar för att det går lika bra i eftermiddag som igår!!

    SvarSlett
  2. Vad duktiga ni är! Fina Felix! Jag kan inte så mycket om regler kring utställning och vad man ska göra för att få ett pris, men gläder mig åt att det gick så bra för er. Någon gång ska Frodo också få pröva. Grattis!!!
    //Mona med Frodo

    SvarSlett