mandag 17. oktober 2011

Felix 10 mnd

For de som måtte lure på om jeg virkelig mente det jeg skrev i bloggen min før helga om å selge/bytte bort Felix...
Det kommer ALDRI til å skje!
En bytter/ selger ikke "barna" sine selv om en innimellom ønsker de dit pepperen gror.  Og vi kommer fortsatt til å forsøke å få til en tilværelse der både han og jeg ser mening og glede over å være til  og være sammen ;-))
Lørdag var den vesle krabaten 10 mnd.  Utrolig å tenke på at han har vært hos meg i 8 mnd allerede. Tiden går fort! Dagen ble som dere har sett feiret med Rallylydighetskurs på dagen og hvile og grisehale til Felix på kvelden.

I dag har vi vært innom dyreklinikken for veiing. Jeg har gått rundt og trodd at han måtte være ca 34 kg nå ut fra de siste veiingene. Men, så mye har han ikke lagt på seg den siste mnd. Vi hadde problemer med å få han til å sitte i ro på vekten så en helt nøyaktig måling ble det ikke i dag. Men han veier ett sted mellom 32 og 33 kg. Han har med andre ord ikke lagt på seg 1 kg engang! Han er ikke mager, og ribbene synes ikke, jeg kan kjenne de men de vises ikke...han får med andre ord nok mat.

Likte ikke at han var så urolig da han skulle veies, mulig han likevel ble preget av forsøkene på å ta blodprøver og sederingen han fikk sist vi var innom...Jeg får dra innom noen ganger bare for veiing og besøk og se om "uroligheten"  gir seg. Han hadde ingen vegring mot å gå inn på selve klinikken, han var like ivrig som han alltid pleier men han ville bare ikke sitte på vekta ..

Selv om jeg er i dårlig form så må jo Felix ut på tur, og på siste turen vår i går så møtte vi flere hunder som det gikk greit å passere. Jeg måtte riktignok bruke både supergodbiter og være kjempekul for å få han forbi, men vi fikk det til!! . ...Innimellom føler jeg meg virkelig manisk depressiv, det er ikke langt mellom euforisk lykke og bunnløs fortvilelse... :-)

2 kommentarer:

  1. Ha, ha manodepressiv! Det var en bra beskrivning, så känner jag också ibland!

    SvarSlett
  2. Det är precis så det är att äga en hund som kan själv;-) En snabb väg mellan himmel och helvet...

    Karin och Athena

    SvarSlett