søndag 22. april 2012

Sporsesongen er i gang!

Vi har gått årets to første spor i dag. Først ett asfaltspor og deretter ett grusspor. Siden det er så lenge siden forrige gang vi gikk spor og vi har gjort masse overværssøk så fikk han små tørrforbiter i begge sporene. Det er på tide å få nesen NED! Han jobbet veldig urytmisk på asfaltsporet, men han brydde seg ikke om forstyrreslser av folk og biler som "plutselig " var veldig nært der sporet var lagt.
I sporet var det en gjenstand + sluttgjenstand. Han fant begge :-)
Dette er Felix sitt første asfaltspor, og vi jobbet med veldig kort line. Og selv om han jobbet urytmisk så jobbet han, han jobbet masse :-) Og var rimelig tom da vi var ferdig. Men, han er jo kortladet så han var klar igjen 45 minutter senere for ett grusspor. Her hadde han bedre rytme, men han har det litt travelt så hadde jeg ikke hatt med meg sporgåer så hadde han tatt meg med ut på langtur...  :-/ jeg klarer fortsatt ikke å lese han når han er av..dvs jeg oppdager det etterhvert, men jeg får ikke med meg det øyeblikket der han "går av". Vel, siden vi hadde sporgåer med, og sporgåer ga beskjed når vi var av, så kom vi til mål. Og selv om jeg ikke klarer å lese Felixgutten så godt og han har en vanvittig fart så er jeg også veldig fornøyd :-) Jeg er vedlig fornøyd med at han jobber iherdig, at han ikke lar seg forstyrre og at han stopper ved alle gjenstandene :-))
Etter sporgåingen tar vi raskt en liten dekk trening. Først alene deretter med gode gamle Sjakk liggende litt unna. Alene lå han 45sek. Med Sjakk ved sin side lå han ikke like lenge, men han lå noen sekunder. Og før jeg fikk han i dekk så måtte jeg jobbe endel med han, han hadde bare fokus på Sjakk, og ville bare bort for å leke. Jeg har virkelig en jobb å gjøre her.... Og jeg har ikke helt funnet koden for hvordan jeg skal løse denne oppgaven. Hjemme og inne fungerer det greit med godbiter liggende forran han. Dette fungerer ikke helt når vi er ute, iallefall ikke enda.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar