torsdag 24. februar 2011

Overforing?

....ja, jeg var redd for at Felix ikke fikk i seg nok mat. Litt fordi han ikke spiste opp all maten sin ved noen måltider og fordi jeg kan kjenne ribbene og hoftebenen hans. De på dyreklinikken mente at han slettes ikke var for tynn, men det ble heller ikke sagt at han var tykk. Men etter å ha snakket med Eva så skjønner jeg at Felix kanskje er i over godt hold??.Han veide 10.65 kilo i dag.
Han har altså hatt en vektøkning på 2,8 kilo på 2 uker!!! Det er nesten så jeg blir flau, hva har jeg gjort!! Det er neppe Eva som har overforet ham så dette har jeg klart på under en uke....oi.oi.oi sier jeg bare. Til mitt forsvar så kjenner jeg ribben og hofteben og han har en fin svai mellom ribben og hoftekam når han ligger og når jeg ser ham ovenfra så han er ikke fet, enda. Men han har kanskje fått noen godbiter for mye??? 
Jeg får gjøre noe med dette så han ikke blir tykk, så heretter blir det enda mer ros, godord og lek heller enn godis når han gjør noe bra. Jeg kommer fortsatt til å ha godis i lomma, men jeg kan nok med fordel dele ut litt mindre enn det jeg hittil har gjort.

Møtet mellom Thia og Felix gikk ganske bra. Han var tøffere i møtet med henne enn han har vært med andre voksne hunder. Så takk Sissel B og Thia for tiden sammen med dere og vi håper vi kan møtes igjen om ikke alt for lenge ;-)

I kveld har vi hatt besøk og Felix har fått ny en ny leke, en pipeball som selvsagt ble en hit :-) litt å bite/gnage på og en pose godbiter :-) Takk Halvar

4 kommentarer:

  1. Og du som var redd for at han var for tynn ;)

    Ja ja, han får nok enda mere skryt heretter ;) og du kan jo dele godbitene i to slik at han tror han får like mye :P For virkningen er vel den samme for Felix da??

    Kos dere :)

    Klem <3

    SvarSlett
  2. Fort gjort å få litt på sibena , han løper det nok snart av seg så aktive som dere er . Koselig med besøk og en overaskelse .
    Klem

    SvarSlett
  3. Tack för att vi får följa dig och Felix och se hur ni har det! Fina bilder och mycket roligt att läsa om er vardag.
    Jag tycker inte alls att Felix ser tjock ut! Det är nog ingen risk att han blir fet, så mycket som ni verkar vara ute - och när det är kallt måste man väl ha lite extra energi. Här i Stockholm är det SÅÅÅÅ kallt hela tiden, -23 grader varenda morgon när jag vaknar. Nu hoppas jag på varmare väder så att vi slipper att valpen kissar inne så ofta. Jag är så trött på att torka hundkiss på golvet nu!
    //Mona med Frodo

    SvarSlett
  4. Mona:
    :-) Vi har hatt det kjølig men dere har hatt det kaldere. -23... brrr.
    Vi bor jo ved kysten og heldigvis virker golfstrømmen enda så vi har det ikke riktig så kaldt som dere :-) Men vi har mye vind så de effektive kuldegradene er kanskje ikke så langt unna det dere har.
    Takk :-) jeg blir lettet for alle som sier at han ikke ser tykk ut :-) Og det er som du sier , litt ekstra på sidebeina gjør bare godt i kulden ;-)
    Jeg har heldigvis sluppet å tørke tiss i dag. Så vi har vært flinke både Felix og jeg,Felix fordi han klarer å holde seg og jeg fordi jeg "ser" når det er på tide. Og når dere får det litt mildere ute og dermed kommer dere ut så blir det nok mindre innetissing hos dere også;-)

    SvarSlett