søndag 27. februar 2011

Ukeslutt :-)

Da var helgen snart over, vi har et rolig øyeblikk og Felix ligger på gulvet og varmer føttene mine  <3
I går lørdag var vi endel ute men det ble ikke de lange turene siden det regnet mye og var blankhålke. Felix har riktignok forstått at den blanke isen gir dårlig fotfeste så han tusler forsiktig etter meg når jeg går der det er strødd. Og det gikk ikke lenge før han forstod at det var best å gå der det var grus. Lille skarpingen min  :-)
Vi var ute å kjørte ett par turer i går. Først dro vi for å hente hjem et bur som er stort nok også når Felix er voksen.  Og etterpå dro vi i bursdag :-) Jeg hadde avtalt å treffe lillesøster på kjøpesenteret der dyrebutikken ligger for å kjøpe bur og titte litt i andre butikker. Det ble ikke så veldig lang shoppingrunde siden Felix lå i bilen, og før jeg forlot bilen stod jeg en stund like ved for å høre om han begynte å "gråte". Men flink som han er så roet han seg fint i buret og da jeg kom tilbake sov han sin søteste søvn :-)
Senere dro vi i bursdag til min søster og der fikk han treffe begge hennes gutter. Minstemann Marcus er litt ivrig og forstår ikke helt at han må forholde seg rolig, ikke løpe og ikke veive for mye med armene om han ikke vil leke, så det ble endel leven med en ivrig snart 6 år gammel gutt som er vant til å få all oppmerksnomhet fra tante og en 10 uker gammel valp :-)
Felix fikk være sammen med oss ei lita stund og så gikk jeg og Marcus en liten tur med han før han fikk hvile litt i bilburet. Og Felix synes også nå at det var helt ok å være alene i bilen.
Siden vi har flere + grader om dagen og jeg hadde hatt på han ulldekkenet jeg har kjøpt så var jeg ikke redd for at han skulle fryse. Han ble heller ikke liggende lenge alene i bilen og  da jeg kom tilbake etter å ha slukt kaker og kaffe sov han og var god og varm.
Marcus mitt minste tantebarn ble med oss hjem på overnattingsbesøk, kjempekoselig :-) Og på tross av at Felix fortsatt biter litt når han blir ivrig og Marcus ikke er vant med en så ung hund så gikk dette veldig bra. Marcus er vant til hund, de har nemlig Rocky, en 45 kilo tung schäfer :-)) Felix har ikke fått hilse på han enda, fordi vi ikke vet hvordan Rocky er med valper og er litt "vill". Og fordi jeg ønsker at Felix skal ha noen gode møter med andre voksen hunder før han evt møter Rocky.

På den siste turen vår ut for å tisse i natt så møtte vi ei 6 mnd gammel Leonbergertispe som var roligheten selv. Og det ble et sååå bra møte.! Og jeg kan nesten ikke beskrive hvor glad jeg er for at han får så mange fine møter med større hunder :-)

I dag har vi også hatt en fin dag :-) det er fortsatt veldig glatt ute, men vi beveger oss forsiktig og der det er strødd så det har gått fint. Og vet dere hva? Felix klarer å gå "forbi" nesten alle småsteinene uten å forsøke å spise de!! Han er såå flink :-)

Ellers har vi øvd på det å ligge, sitte og gå ved fot. Treningsøktene våre er ikke så lange, men vi øver flere ganger om dagen:-)





Siden Felix ikke får komme opp i sofaen tilbringer jeg  mye tid på gulvet :-) Vi tar oss små kose og hvilestunder inntil hverandre. Og det hender at Felix sovner oppå meg. Her har han sovnet i fanget mitt  ;-)

"Æ e sliten!!"

3 kommentarer:

  1. Så fint å se bilde av dere sammen :) Felix koser seg ;)
    Skjønner ikke at han er veid og funnet for tung da dere var på kontroll??? Han ser jo flott ut :) <3 Men ser jo at han har kraftige labber, så han blir nok å vokse seg stor!!!

    Terping, øving, ros og kos på de riktige tingene fører jo som regel frem! Han har nok forstått at du ikke syns han skal spise steinene! Og det er jo kjempebra!

    Kos dere videre, jeg gleder meg allerede til flere eventyr med dere :)

    Klem :)

    SvarSlett
  2. Vad duktiga ni har varit med stenarna!! Det går mindre bra här...Härliga bilder och jag håller med, han HAR stora tassar:)

    SvarSlett
  3. Dagens høydepunkt er å lese bloggen din og se bildene av Felix ser at han har vokst siden jeg hilste på han fine bilder ... flink læremester du som har fått han mindre inntersert i småstein . Koselig at det gikk greit med Marcus .Håper dere får en fin uke med mer fremgang . Klem fra mamma:)

    SvarSlett