fredag 8. april 2011

Felix 16 uker.

Vi har truffet en stor sort bjeffende hund i dag, og det gikk kjempebra! :-) Spørsmålet er om Berner Sennen tispen er svart nok??? Den har  jo både brune og hvite tegninger... Iallefall, da vi kom hjem i dag etter en tur så traff vi på Berner Sennen valpen Genzo og den voksen Berner Sennen tispen Dacota. Dacota har vi ikke hilst på før men Genzo er den Berner Sennen valpen som bor ett par hus bortenfor oss. Dacota bjeffet litt da de kom imot oss, men Felix brydde seg ikke om det i det hele tatt. Han hilste fort på henne og stormet videre bort til Genzo i ellevill gjensynsglede  :-)
Vanligvis så må Felix roe seg ned, dvs sitte ved siden av meg i ro og deretter ha blikkontakt med meg før han får gå bort å hilse på andre hunder. Men, siden vi hadde den kjedelige episoden i går så fant jeg ut at jeg ikke skulle stille for strenge krav til han  i dette møtet. Han nølte nemlig ikke i det hele tatt og ikke bjeffet han mot de når de kom gående mot oss. Jeg får heller ta den "strafferunden"det eventuellt blir om han tror at det er bånn gass alltid når det kommer andre hunder.
Genzo og Felix leker godt sammen, Genzo er litt større enn Felix selv om Felix er 3 uker eldre, men de er likevel ganske jevnbyrdige i leken. Innimellom lekinga var Felix noen småturer borte hos Dacota for å hilse på og for å se om hun ville leke litt hun også, noe hun ikke orket :-) Og det var såå deilig å se at han ikke var noe redd eller skeptisk!!
Men, for å være på den sikre siden så har jeg tenkt å stå tidlig opp i morgen og dra ut på tur i den tiden som vi tidligere pleide å treffe på en Flatcaoted retriver tispe.  Jeg håper de ikke har endret på rutinene sine. X fingre alle mann! :-)

Ellers så har denne uken vært ganske lik de forrige ukene, bortsett fra at jeg har hatt migrene.. Felix har dermed fått ett par dager med mye ro. Men det har gått greit, jeg måtte riktignok ut med han på mandag på et tidspunkt som ikke var så heldig og jeg endte opp over toalettskålen etterpå ... spyende:-(  Men bortsett fra det så har vi kosa oss, trent og vært ute. Vi har hatt mye fint vær så snøen tiner og altmulig åpenbarer seg for en liten nyskjerrig valp. Han har tidligere hatt litt dilla på steiner, sigarettsneiper, snusposer og tyggiser. Snusposene og tyggisene er fortsatt spennende men han slipper de når jeg ber han om det. hehe han spytter de faktisk ut :-) Steiner og grus er innimellom morro å putte i munnen, men han slipper de også når jeg ber han om det. Værre er det når han finner avføring med mye ufordøyd mat i... grisungen har funnet ut at det kan være mye godt i andre hunders avføring så nå er det haugene av hundebæsj som jeg må være oppmerksom på. OG jeg går ikke inn i munnen hans og henter ut andre hunders drit så jeg er veldig oppmerskom på hva han for tiden snuser på. Og han lærer sakte men sikkert at bærsj er æsj :-) hehe jeg tror han merker på hele meg at jeg ikke akkurat er imponert over han når han hiver seg over "godbitene" som ligger rundt om.

Oppdaget i dag at Felix har mistet sin første tann :-) En av de små tennene fremme i underkjeven er borte. Gutten begynner å bli stor ;-)

Her kommer et lite utvalg av bilder tatt den siste uken :-)

Vi er i på oppdagelsestur i fjæra :-)




Tur i terrenget på nordtromsøya


Kuleste gutten i løypa ;-)



1 kommentar:

  1. DEFINITIVT den kuleste gutten i løypa!! ..siden æ ikke va på skitur i lysløypa den dagen.. he he he
    Han Felix e en flott liten fyr!

    SvarSlett