onsdag 2. mars 2011

Kjærlighet

Lille Felix er en herlig liten krabat. Han biter hardt med sine skarpe spisse tenner, og tisser avogtil inne, men samtidig er han verdens søteste når han vil kose og er trøtt. Han er så nydelig når han sitter forventningsfull og venter på ros eller godbit. Og det er så morro å se iveren i øynene hans når han vet at han gjør noe jeg liker. Det er også morro å se når han kommer i full fart tilbake til meg når vi leker elle når jeg kaller på han. Jeg elsker den deilige lille valpemagen, valpefaktene, de svære labbene hans og varmen hans. Dere aner ikke hvor glad jeg er blitt i den lille kroppen.
Jada jeg kan bli innmari fortvilet innimellom også. I går hadde vi en ikke alt for bra dag. Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg måtte tørke tiss, og det ser ut for at han har funnet ett sted som passer ypperlig til formålet tissing. Det populære stedet er ved, rundt eller under spisebordet... SUKK.... Eller skal jeg si gudkjelov?? Det er jo der den eldste matta er, og den er forholdsvis lett å holde "ren". Dyr var den heller ikke den gang da den ble kjøpt og ikke er den så vedlig pen heller. Nå når jeg er obs på dette favorittstedet hans så følges han med argusøyne om han nermer ser stedet. Og har han kursen dit etter at han har sovet, spist eller lekt så vet jeg hva som kan komme om jeg ikke får avledet han nok så vi kommer oss ut. Hvorfor han går dit heller enn til døra er meg en gåte, men han finner forhåpentligvis ut av det før eller siden. Og ikke vet jeg om det skyldes argusøynene eller noe annet, men i dag har vi ikke hatt noen "uhell" inne.

I dag har Felix og jeg vært i byen en tur. Vi har gått gjennom Storgata og Sjøgata. Hilst på noen hyggelige mennesker og Felix som er så flink å gå forbi det meste av småsteiner har funnet noe annet som er enda mer spennende og enda bedre på smak, nemlig tyggis. Jeg er sjokkert over mengden tyggegummi som ligger i bygatene. Dagen i dag er den dagen da jeg har hatt fingrene mine borti ett tonn av uttygget tyggegummi som en eller annen bare har spyttet ut midt i gata. Usj... men jeg vil heller plukke de ut av munnen på Felix enn at de skal havne i maven hans.
Vi har også vært innom dyrlegen for veiing og for å få ormekur. Og Felix var i dag 11kilo. Jeg føler jo at jeg har sulteforet Felix denne siste uken og jeg er derfor glad for at han har lagt på seg litt denne uke også selv om det er lite i forhold til uken før.
Hos dyrlegen møtte vi Sissel I og hennes flotte collie Viking. Møtet mellom Felix og Viking gikk bra, Felix oppførte seg bra og Viking var overbærende, så der fikk vi enda ett møte med en voksen hund som gikk i Felix sin favør.  <3 mitt gleder seg;-)

Når Felix er våken så leker vi, koser ,slapper av og er ute. Han har hatt noen dager der han har vært helt vill når vi har gått tur. Helt til jeg kom på at "Nei, det er jo ikke sånn jeg ønsker at turene våre skal være." Jeg ønsker jo at han skal gå pent i båndet, at han ikke skal dra så  lenge vi går tur og vi ikke har selen på. For da blir saken en annen. Har han sele på så skal /kan han nemlig dra... Tro om jeg får det til? Vil han forstå forskjellen? Det er jo "greit" nå at han drar i båndet, men hva når han blir 40-45 kilo???  Iallefall, vi har i går og i dag trenet på at han ikke skal dra og han går nå sååå pent. Båndet har en liten slakk nesten hele tiden. Og glemmer han seg så stopper jeg bare opp og venter til han gir litt slakk på bånde. Når det skjer får han selvsagt masse ros. Og fllinke Felix forstår fort :-)

I ettermiddag har vi hatt besøk, og han elsker oppmerksomheten, men han viser seg ikke alltid fra sin beste side så vi får håpe besøket orker å komme igjen :-) Godt han er så søt tenker jeg, folk lar seg jo blende av ett vakkert ytre. Og vakker er jo den lille kroppen, iallefall i matmors øyne ;-)

2 kommentarer:

  1. Flink du er å oppdatere bloggen ......følger dere med spenning . Glad du er så fornøyd med Felix :o)
    klem <3

    SvarSlett
  2. Jeg kommer i hvert fall gjerne på besøk igjen hvis jeg får.. Synes han Felix er en skikkelig flott tass, og matmora er jo i tillegg en ganske så habil frisør. Er storfornøyd med sveisen! Takk for hjelpa!

    SvarSlett