torsdag 8. mars 2012

oppdatering del 3....

Skitur.
Tirsdag denne uken kvinnet jeg meg opp og pakket hund og ski i bilen. Jeg fant ut at det var på tide at vi tok en treningsøkt hvor jeg hadde ski på beina. Jeg valgte meg et område som er ganske flatt da jeg hadde bange anelser om at dette godt kunne bli en liten katastrofe. Jeg fikk rett i at det ble ganske vanselig, men det var ikke så ille som jeg hadde fryktet. Riktignok ble jeg dratt overende og surret godt inn i line noen ganger men, turen ble ganske fin likevel. OG vi fikk øvd oss ikke bare på å gå på ski, med Felix i line festet til et magebelte, men vi fikk også inn forstyrrelser av mennesker og hunder. Det er vinterferie her denne uka så det var ganske mange andre som også var ute på tur. Jeg tørr jo ikke bruke fjellskiene mine med stålkanter da Felix godt kan finne på å stoppe midt forran skiene mine. Men jeg tror at med noen flere turer så vi han forstå at det å stoppe midt i sporet ikke er det lureste :-)

Fint hva?? :-) Myrene innover Finnvikdalen er perfekte områder å trene på. Her er det flatt og lite trær vi kan rote oss inn i :-))



OM noen av dere lurer på hvorfor han også er koblet til halslenken , så er det fordi jeg trenger å ha noe å holde han i om vi havner i situasjoner der han feks har lyst å springe ut mot andre hunder. Han har ALT for stor drakraft med sele og line og jeg er redd jeg ikke skal klare å å holde han igjen om jeg bare har den å holde i. Han får ingen press i halslenken slik den er koblet, den henger bare der som mitt lille "sikkerhetsnett" :-)

1 kommentar:

  1. Ha, ha! Jag kan se det framför mig - både hur Felix snurrar in dig i linan som en "Gulliver" och hur han drar iväg efter någon hund med dig efter på skidor!

    Ni är jätteduktiga och jag tror att Felix snabbt kommer att lära sig hur man uppför sig när matte har skidor på sig. Det måste ju vara jätteroligt för honom det här!

    SvarSlett