søndag 19. februar 2012

For 1 år siden...

I går den 18.02 var det ett år siden jeg hentet Felix hos Eva/Silogårdens kennel i Hjortkvarn,Sverige. Fra Tromsø til Hjortkvarn er det ca 170 mil, det var bitende kaldt og på turen nedover hadde vi mer enn 35 minusgrader. Bilen var stiv og tung å kjøre, klutchen var treg og rutene dugget ned og jeg var småengstelig for at det skulle bli for kaldt og at vi skulle få motorstopp. Vi hadde riktignok planlagt turen bra, min svigerbror og jeg. Vi hadde med varmekjeledresser, liggeunderlag, soveposer og jervenduk. Og vi hadde med mat og drikke for mer enn ett døgn. Men om vi hadde fått stopp i ett av de øde områdene i nordsverige/finnland så hadde vi uansett kommet til å få det kaldt, veldig kaldt. Heldigvis gikk det bra, og det kalde været gjorde jo at kjøreforholdene var gode.
Vi brukte ca 23 timer ned til Eva, og der fikk vi servert deilig varm mat og svigerbror fikk seg en liten cowboystrekk mens jeg og Eva snakket litt om Felix og ordnet papirene.
Etter ettpar timer var vi på veien igjen, neste stopp ble Gävle hvor vi overnattet. Vi stresset ikke med å komme oss avgårde dagen etter så vi fikk en 16 timers pause fra kjøringen. Fra Gävle bar det videre nordover og ca 21 timer senere var vi vel hjemme i Tromsø. Da hadde vi kjørt med små pauser hver 2-3 time for at Felix skulle få tisse og strekke på beina og da vi nærmet oss hjemme så måtte også vi som byttet på å kjøre ha oss en liten hvil..vi var dødslitne :-)

Når jeg ser tilbake på bildene fra den gang så kan jeg nesten ikke forstå at han har vært så liten :-)


18.02.11. Hos Eva. Felix hviler og koser seg sammen med storebror Figo <3 <3

Noen timer seinere er vi i Gävle, her overnatter vi hos venner av svigerbror.

...dvs Felix er klar for noe helt annet en hvile...

...men tilslutt blir han også trøtt, og da finner han selv buret sitt.


19.02.11....i bilen, ett eller annet sted langs E4.

Det er slitsomt å kjøre bil.

20.02.11. Felix i sitt nye hjem. Han er ekstatisk over å være ferdig med bilkjøringen.

en liten oppladingshvil <3


Etter ett år så fyller han BiaBeden litt mer :-) <3


verdens fineste <3


4 kommentarer:

  1. Ojoj, är det ett år sedan...De har vuxit mYCKET på detta året Heidi!! Jag är så imponerad av er att ni KÖRDE hit i det vädret som det var då:) Och att Felix var så duktig såklart!

    SvarSlett
    Svar
    1. :-) Både svigerbror og jeg liker å kjøre bil så avstanden er ikke noe problem. Tiden vi hadde til rådighet var en utfordring, tenkte jeg(ikke min svigerbror), og været. Men siden forholdene var så gode kunne vi holde bra marsjfart. Det hadde vært værre om det hadde kommet masse våt snø eller regn. Jeg er veldig glad for at det ikke ble det.
      Det er sant som du sier Felix var kjempeflink. Han "gråt" ettpar minutter etter at vi forlot deg, men så var det over. Buret var helt ok å være i,og ikke ble han dårlig, så turen hjem gikk over all forventning:-)

      Slett
  2. Vilken resa ni gjorde! Vi tyckte att vår resa på ca 3,5-4 timmar den 11 februari var tuff i snöovädret, när vi hämtade Fanny, men det är ju ingenting jämfört med era 23 timmar enkel väg och 170 mil! Men det väntade ju något riktigt fint i Hjortkvarn!! Och Felix lärde sig i också att åka bil ;-)
    En liten kille som sträcker ut sig i Biabädden för ett år sen, ser ju riktigt avslappnat ut. Han har växt lite sen dess...

    SvarSlett
  3. Helt klart verdens fineste ja!!

    SvarSlett