lørdag 5. mars 2011

Problemer i paradis

Jeg har problemer, jeg forstår ikke Felix. Vi har hatt to dager i helvete. Enten kjeder han seg eller han er overstimulert eller han tester grenser.... Men hvordan finner jeg ut hva som er hva?
Han bjeffer, på meg. Og insisterer heftig på at han skal opp i sofaen, noe han ikke får lov til. Snakker jeg til han så blir han værre. Tar jeg tak i labbene hans å skyver han ned på gulvet igjen samtidig som jeg sier "ned" så klikker han. Prøver jeg å irettesette han med å holde over snuten går han bananas og biter værre enn han noengang har gjort i tillegg til bjeffingen.
Jeg har forsøkt med "NEI", "FY",  "TI STILLE" , jeg har holdt han og forsøkt å roe han med å kose han i bringa og ved munnen/munnvikene, jeg har prøvd avledning, men eneste måten jeg har fått han rolig på har vært å sette han i buret  :-(
Han blir også stille om vi trener, men da starter han på igjen ganske kjapt etter treningen.
Som oftest starter "bråket" når jeg sitter i sofaen og holder på med noe annet enn unge herr Felix, samtidig som jeg holder ett lite øye med han så han ikke skal "herpe" noe. Om han gjør noe og får "nei", eller forsøker å hoppe opp i sofaen og får "nei" det er da har vi det gående...

Noen som har noen virkelig gode råd? Jeg vil jo ikke at vi skal havne i alvorlige feilspor...

Vi har fine øyeblikk også :-)
Vi leker, trener, går små turer og koser. Om nettene sover Felix i det åpne buret vedsiden av sengen min. Og han sover 6-7 timer før han må ut for å late vannet. Når han må ut på nettene så sier han i fra og jeg gleder meg til den dagen da han sier i fra på samme måte på dagtid...
Vi hilser på ny mennesker hver dag og i går fikk han oppleve en mann på sykkel og en mann med paraply, merkelige greier synes Felix men ikke noe å være redd for :-)
Vi har trent litt med "ball i tau" ute og han springer gjerne etter ballen, griper den fint og innimellom tar han med seg ballen tilbake til meg, noe som han selvsagt får masse ros for.
Han "kjører" bil som om han ikke har gjort annet, og buret i bilen er helt greit å sove i selv om jeg ikke er tilstede.


Finingen Felix :-)


3 kommentarer:

  1. En nedtur etter alt det positive...... har hunder trassalder? Godt det er noen gleder også det blir vel bedre etter vert ..... lykke til .
    Klem fra mamma :)

    SvarSlett
  2. Mamma, de har flere! Og vi opplever visst nå den første. Men det går bra, jeg "står han av".
    Takker for klemmen , den varmer og var god å få ;-)

    SvarSlett
  3. Så glad for nytt her! Skjønner jo at alle dager ikke bare er glede og moro....

    Strevet nå vil forhåpentligvis føre til positiv fremgang når han har prøvd grensene mange nok ganger! Selv om det igjen gjør at du blir usikker...Stå på!! Og ikke gi deg! Har dessverre ikke andre gode råd :(

    Men fin er han der han sitter og lengter ut til snøen :)

    Storesøsterklæm

    SvarSlett