lørdag 19. mars 2011

Strålende lørdag :-)

Vi har hatt enda en veldig bra dag :-) I dag var vi oppe "tidlig" og ute på morgenturen vår allerede kl halv ni. Det er virkelig flott i lysløypa, på de mest oversiktlige stedene får Felix springe litt løs og det er helt topp for en energibunt på 13 uker :-) Han springer i sikksakk over lysløypa og imellom trærne som finnes langsmed løypa. Og han er flink til å komme når jeg kaller på han. Vi leker og vi trener. Og ikke minst så koser vi oss :-)
Ut på dagen i dag fikk vi besøk av min lillesøster hennes mann og deres minstemann Marcus. Felix fikk virkelig brynt seg, det nytter ikke å tulle for mye med "tante" Gro, og da de reiste hjem var han "søkksliten" :-) Jeg fant ut at jeg skulle benytte anledningen når han likevel var så trøtt til å la han være alene hjemme. Han kjenner etterhvert "lusa på gangen" så han er ikke lengere like taus når jeg går ut døra :-( de to siste gangene har han bjeffet noen minutter før han har roet seg, selv om han har fått bestikkelser. Det er riktignok ikke snakk om mange minutter  (ca 2-5 min) så jeg håper håper dette bare er en fase til han skjønner at det ikke nytter å bråke.
Etter hvile, alenetrening og shopping tok jeg Felix med meg for å gjøre noe litt annerledes enn bare en lysløype og skogstur. Vi bor ved sjøen og vi hadde frem til i dag ikke vært i fjæra!! Vi kjørte til Langnes og gikk i fjæra på vestsiden av flyplassen. Og gjett om Felix syntes det var morro. Sand tang og tare nam nam!! hehe... det blir nok en stund til jeg tar han med meg til Sommarøy og sandstrendene der. Han spiser nemlig sand!! Og dette er sand med skjell i, og jeg vil anta at det ikke er så veldig sundt om du da ikke er ei høne... men med gildepølser i lomma så klarte jeg å lokke han forbi de største sandhaugene.
Dette var morro! Hvorfor har vi ikke vært her før!?

Tang og tare er deilig å tygge på... den skal dø dø dø...

... eller bare filleristes :-)




Ettermiddagssola over Kvaløya :-)

Etter turen i fjæra dro vi til byen for å gå litt i bygatene. Kjøpesentrene var enda åpen så det var fortsatt litt folk i byen. Felix begynte å bli litt sliten så energinivået hans var ikke så veldig høyt :-) Noe som er bra når vi skal hilse på folk, han hopper nemlig ikke da og biter ikke  :-) Men han var ikke så sliten at han stengte helt av, så han fikk vist litt av hvor flink han kan være til å gå ved fot og sitte når det kommer mange mennesker som skal passere oss.
Vel hjemme igjen har det bare vært kos, mat og hvile. Han sover nå ved beina mine etter en snartur ut for å se på månen :-)

3 kommentarer:

  1. Stå på me kursinga! Lykke til!

    SvarSlett
  2. Mange fine bilder og sikkert en fin opplevelse for Felix. Klem fra mamma.

    SvarSlett
  3. Jätte fina bilder Heidi!!

    SvarSlett