tirsdag 15. mars 2011

Valpekurs

Felix og jeg har i dag vært på valpekurs. Og det var morro! :-) Vi har jo øvd masse så vi gjorde det ganske bra og det er jo godt for selvtilliten :-) Jeg har riktignok gjort endel ting litt vanskelig for meg selv så jeg skal forsøke å jobbe litt annerledes. Vi må også jobbe litt med blikk kontakten og det er hjemmeleksen til torsdag :-) Og selv om vi klarte oss veldig bra i dag så regner jeg med at det ikke blir like "enkelt" alle dagene. Og det er jo derfor vi går på kurs , for å lære noe nytt og for å bli bedre. Vi gleder oss iallefall til neste kurskveld allerede. Felix er nå kjempesliten og har sovet det meste av kvelden, bare avbrutt av litt mat og en tur ut.

I går dro vi en tur til mine foreldre, og Felix fikk vist de den mindre bra siden sin. Han bet min mamma så hun begynte å blø. Mamma er riktignok så raus at hun sier at han ikke bet, men bare kom borti henne med den ene hjørnetanna. Jeg vet imidlertid hvor målrettet han kan være mot hender så jeg tror nok ikke det var et uhell... At han ikke helt forstår hvor vonde de tennene hans gjør er en annen sak. Jeg gleder meg iallefall til han vokser av seg denne valpebitingen.

Felix på besøk hos "mormor og morfar". Bildet er tatt av min mamma, alias "mormor" :-)


I morgen skal vi øve mer på det å være alene og vi har en date med Thia (og Sissel). Jeg tror alenetreningen går veldig bra og daten med Thia blir morro :-)

Himmelen slik den så ut da vi dro på kurs i dag. Dette lover godt for morgendagen. Kanskje det blir skitur på meg mens Felix øver på å være alene hjemme??

2 kommentarer:

  1. Så koselig med besøk av dere .... Felix har lært mye siden vi hilste på han første gang . Heidi han bet meg ikke .... det er valpens natur og bruke munnen :) det ble bare et rift . Så fint at dere hadde en bra opplevelse på kurs . Håper det fortsetter like bra . Klem fra mamma ( MORMOR )

    SvarSlett
  2. :-) Jeg vet at valper biter eller bruker munnen som du så snilt kaller det :-) Jeg gikk jo "glipp av" denne perioden med Zippo så det er en ny erfaring for meg.men jeg lærer jeg også og jeg satser på at Felix blir en like flott og snill hund som Zippo. Store sko å skulle fylle, men med tiden så blir det nok bra :-)

    SvarSlett